Saturday, April 21, 2012

DAIE NADA - ASTAGHFIRULLAH




Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Pengasihani.

Alhamdulillah, pada hari Jumaat yang lepas saya berkesempatan mendengar sebuah lagu mendidik jiwa, nyanyian Da'i Nada dari Negara seberang. Lagu ini diberikan oleh seorang sahabat untuk didengari. Secara jujurnya saya kurang meminati lagu-lagu nasyid dari Indonesia. Mungkin tidak serasi dengan jiwa.

Tapi, lagu ini sangat berbeza. Amat terkesan di hati. Saya putar dan terus memutarkannya untuk kesekian kali. Sangat menyentuh naluri keperempuanan saya. Sambil mendengar, saya merenung jauh di luar jendela, terbit manik jernih di tirai mata. Diri lantas bermonolog sendirian

" Ya Allah, tidak terhitung banyaknya dosa yang aku lakukan, semoga pintu keampunan masih terbuka buatku." Astaghfirullah....




No comments: