Monday, April 4, 2011

Arnab si pelari pecut

Arnab, binatang comel yang berbulu lembut.Teringin sangat nak pelihara arnab di rumah. Mudahan-mudahan dimurahkan rezeki dan diberi kesempatan. Diruang yang agak terbatas ini, saya ingin berkongsi gambar-gambar menarik si arnab yang begitu sinonim dengan kecomelannya. Teringat cerita zaman kanak-kanak suatu masa dahulu " Kura-kura dan Sang arnab "

Seronok dan rasa teruja bila menonton slot majalah 3 minggu lepas berkaitan arnab. Menurut penternak arnab tu, mula-mula beliau memelihara arnab sekadar minat sahaja. Tetapi,apabila arnab yang dipelihara semakin berkembang biak, beliau terfikir untuk mengkomersialkannya. Idea yang menarik dan bijak. Selain boleh dijadikan sebagai binatang peliharaan, boleh juga dijadikan sebagai makanan. Persoalannya, sanggup ke makan daging arnab? Kesiannya dia....Apa-apa pun jom layan gambar di bawah ni ^_^


Cutenya Arnab spesis English Angora ni,mata pun tak nampak,bulu terlalu tebal...macam mana nak jalan ni..ermmm


hi...i'm baby rabbit


Flemish Giant


Cashmere lop


Dutch Rabbit

Dwarft lop

Macam mana? comelkan..Jadi kita ada beberapa alternatif untuk memilih haiwan mana yang sesuai dijadikan sebagai binatang peliharaan.Kucing, Ikan, burung ataupun arnab...semua pilihan di tangan kita.



No comments: