Thursday, April 14, 2011

Hadiah bermakna.

13hb April aku dikejutkan dengan notis pemberitahuan pengambilan barang di pejabat pos. Ketika itu minda ligat berfikir, menjana idea. Mencari gerangan si pengirimnya. Fikir dan terus berfikir. Keesokan harinya aku lekas bergegas ke pejabat pos mengambil barang yang dikirimkan kepadaku. Aku terima sebuah kotak yang tidak ku ketahui kandungannya. Setiba di rumah, kotak dibuka perlahan-lahan. Mata terpana pada sehelai kertas merah yang diselitkan bersama-sama barangan tersebut.


SELAMAT HARI LAHIR
Sahabat... Jadikan pemberianku teman sejatimu
Pengganti diriku

Daku mengkagumi ciptaan dan kekuasan Allah SWT
Dia menciptakan dirimu seorang wanita
yang
begitu lembut luarannya.

Begitu halus tutur kata dan gerak lakumu
Namun disebalik kelembutan dan kehalusan itu,
Dia menjadikan dirimu seorang
yang begitu kuat...
tabah dan taat.

Sesungguhnya aku amat cemburu akan dirimu.


gambar hiasan


Hatiku terasa sangat sebak. Ya Allah, aku bersyukur di atas kurniaanMu. Menganugerahkanku sahabat sebegini. Mengajarku erti dan nilai persahabatan. Aku tidak pernah menyesal mengenalimu. Keranamu sahabat, aku belajar erti kekuatan. Keranamu sahabat aku belajar nilai kehidupan.Terima kasih,hanya DIA yang layak membalasnya. Aku masih tergamam dengan hadiah yang sangat bermakna itu. Syukran sahabat.



Gambar hiasan


No comments: