Friday, April 9, 2010

Detik itu semakin hampir

Sedar tak sedar dah hampir empat bulan berlalu...sekejap sungguh masa beredar,macam baru semalam je rasenya mendaftar untuk semester ni. Alhamdulillah, pengajian semester ni berjalan dengan lancar dan semua urusan yang perlu dilunaskan berjaya dilaksanakan. Semua ni berkat sokongan keluarga dan rakan-rakan. Terima kasih semua...exp my bes pren rosca,siti,sam,sufi n sabe...kalau nk sebut dekat sini banyak...tak cukup nak list. Tanpa sokongan daripada korang semua mungkin aku tak sampai ke tahap ni..cewah macam menang award plak kan.

apa yang boleh aku kongsi dengan semua, semester ni agak mencabar sedikit...dihimpit dengan masalah peribadi, kehilangan orang tersayang dan lambakan tugasan...sangat-sangat memberikan tekanan. Hampir suatu ketika aku hampir putus asa dan mahu mengalah. Tetapi, Allah sayangkan aku...Allah masih kurniakan aku keluarga dan sahabat-sahabat yang sangat memahami. Bile di fikir-fikir balik, buat apa mengenang perkara yang lepas,past is past. Mulakan lembaran baru dan semangat baru untuk berjaya...cayok2 Syuhada. Disebalik kesusahan itu ada kemudahan dan setiap perkara yang berlaku pasti ada hikmah yang tersembunyi.Kini aku rasai nikmat disebalik ujian itu.Syukurlah kerana Allah sentiasa memberi aku petunjuk agar aku tidak jauh tergelincir daripada landasan agamanya.

Sekarang ni kami semua sedang bersiap sedia untuk berjuang di medan peperangan pada tanggal 20hb ni. Ni bukan nak pegi ke Palestin atau Iraq ye...tapi kami akan berperang dengan kertas exam tuk final semester ni. Doakan kami semua berjaya. Walaupun dalam keadaan sibuk dan masa yang sangat mencemburui tapi Alhamdulillah sempat jugak aku mengupdate blog ni.Ni kalau Tuan Haji Ahmad Khair tau aku mencipta perkataan baru ni..mati aku dimarahnya...maaf ye Tuan Haji...erm...perkataan mengupdate bile ditukar kepada Bahasa Melayu disebut sebagai mengemaskinikan...erm,perkataan ni la sebenarnya aku nak tulis tadi tapi tak muncul-muncul plak dia. Ilham baru muncul dari benak fikiran la... Maklumlah dah pagi-pagi buta ni...

Hari ni emosi aku tak stabil la...kejap ok kejap ko..aku pun tak faham lah ape sebenarnya aku nak ni...dah macam orang sakit mental pun ade jugak. Nasib baik la dekat rumah kitaorang ni ade kaunselor tak bertauliah. Sempat la buat sesi kaunseling percuma tadi..thanks rosca pinjam telinga dengar luahan hati yang tah apa-apa tah ni. Moga Tuhan balas jasa kamu terhadap saya (ayat skema yang dah aku ucapkan pada dia secara live tadi) Buat rosca jangan nangis-nangis ye..saya doakan mak kamu cepat sembuh dan sihat seperti sedia kala (harap-harap rosca baca la blog aku ni ).

Kalau nak diceritakan, banyak aktiviti yang aku sertai sepanjang semester ni...antaranya aku masuk pertandingan menghias kek, pertandingan makan Tuan Yuen dengan limau, perarakan maulidur rasul, explore race dan beberapa aktiviti lain. Semoga ianya menjadi kenangan terindah buat diriku sebelum aku meninggalkan universiti kesayanganku ini. Mudah-mudahan aku berjaya menjadi pendidik yang dapat berbakti kepada anak bangsa suatu hari nanti...satu tugas dan amanah yang sangat berat yang perlu dipikul oleh insan yang bernama Mualim dan Mualimah.

Terima kasih kepada rakan-rakan yang sudi melawat blog aku ni. Apa yang baik, ambillah...walaupun sedikit, sekurang-kurangnya bertambah sedikit ilmu sedia ada yang dimiliki. Yang tak baik tu, jangan diikut tetapi jadikan panduan dan peringatan buat kita bersama. Segala yang baik itu datangnya daripada Allah dan kekurangan serta kelemahan itu adalah daripada diri saya sendiri. Bertemu dan berpisah kita kerana Allah. Insyallah dengan izin dan rahmat daripadanya moga kita dapat berjumpa kembali pada semester yang akan datang. Hari-hari terakhir seorang mahasiswi Universiti Pendidikan Sultan Idris sebelum melangkah ke alam pekerjaan....doakan yang terbaik...peace dan Assalamualaikum...



zwani.com myspace graphic comments




zwani.com myspace graphic comments

2 comments:

chacha said...

ooo ngumpat aku erk(walaupun x ckp buruk asal jak ada sebut nama aku hukumnya jatuh kepada ngumpat lah tue hehehe).....

thanks juga tok km mmy sbb dh pinjam sy telinga, hati, perasaan dan suara km bila sy sgt sedih td^_^...

KASIH SYUHADA said...

hehe..tak mengumpat la adik...
btl la kamu memang baik dengan saya.kawan terbaik pernah saya ada.selalu kongsi suka dan duka bersama.lepas ni kite dah nak berpisah...masih tak ade peluang untuk kte merasai detik2 indah bersama lagi agakny?